
Maszyna sprzedażowa (zespół sprzedażowy)
Cel: zbudowanie struktury działu sprzedaży i marketingu do realizacji procesu sprzedażowego i najefektywniejszej obsługi klientów w ramach "customer journey" .
Zadania:
-
Analiza: "customer journey", procesu sprzedażowego, danych w CRM, a w tym szans sprzedażowych, leadów, kontaktów, promocji, aktywności sprzedawców (analiza lejka sprzedażowego) oraz analiza wskaźników efektywności dla działu sprzedaży,
-
Budowanie modelu struktury działu sprzedaży i marketingu w oparciu o zdefiniowany profil klienta, "customer journey" i proces sprzedaży z wykorzystaniem zasad centralizacji planowania i standaryzacji przepływów pracy w sprzedaży i marketingu oraz specjalizację pracowników i formalizację zarządzania w dziale z uwzględnieniem wielkości i potrzeb organizacji,
-
Weryfikacja i opis zadań oraz kompetencji pracowników: obsługi klienta, sprzedaży zdalnej, koordynacji kampanii, sprzedawców w terenie, liderów projektów,
-
Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna pracowników działu sprzedaży i marketingu,
-
Budowanie systemu wynagrodzeń i premii.
Potrzebujesz więcej szczegółów?
skontaktuj się z nami